Ulubione seriale, czyli co warto obejrzeć podczas długich wieczorów?

Uwielbiam oglądać seriale, po prostu uwielbiam! Kiedy syn łaskawie zaśnie po 22 to szanse, aby obejrzeć cały film są naprawdę małe, do książki trzeba zapalać światło, a czytnik ostatnio się buntuje tak, więc seriale oglądam właściwie, co wieczór. Jak maluję paznokcie, gotuję, czy nawet nudzę się w pracy... też oglądam. Jak nie ma postów na blogu to również na pewno wina serialu, który wciągnął mnie bez reszty.


Jakie seriale polecam? Uwaga to będzie bardzo długa lista z różnymi gatunkami, więc mam nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Homeland - Po ośmiu latach niewoli w Iraku sierżant korpusu piechoty morskiej powraca do Stanów Zjednoczonych jako bohater. Agentka CIA podejrzewa, że może on planować zamach terrorystyczny i próbuje to udowodnić. Poza unikatową fabułą pełną niespodziewanych zwrotów akcji, serial pokazuje obecną sytuację na Bliskim Wschodzie i pozwala nam poznać pracę agentów CIA w tym rejonie od podszewki.
Niedawno rozpoczęła się nowa seria i już tupię z niecierpliwością nogami by obejrzeć nowe odcinki.

Suits (W garniturach) - W tym serialu poznajemy najbardziej zapatrzonego w siebie prawnika, jaki chodził po świecie, który nigdy nie przegrywa oraz chłopaka, który nigdy nie ukończył Harvardu, jednak dzięki niesamowitemu umysłowi, potrafi zapamiętać całe książki i cytować je z pamięci. Dzięki swojej ponadprzeciętnej inteligencji i fotograficznej pamięci Mike Ross zdobywa pracę u Harveya Spectera. Udaje, że ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Harvarda. Razem, stanowią parę nie do pokonania.
Serial pełen jest humoru na wysokim poziomie, a postać Harveya oczarowała mnie do reszty.

House of cards - Po zwycięskich dla swojej partii wyborach prezydenckich senator Francis Underwood (Kevin Spacey) zostaje pozbawiony obiecanego mu wcześniej stanowiska Sekretarza Stanu. Underwood, wykorzystując manipulacje oraz intrygi zamierza zemścić się na prezydencie i odebrać mu urząd. Serial znakomicie ukazuje kulisy walki o władze.
Genialna gra aktorska, świetne ujęcia oraz wciągający scenariusz to największe zalety serialu.

The Killing (Dochodzenie) – to najwyższa półka seriali kryminalnych. Łączy w sobie trzy wątki: detektywów pracujących nad sprawą, rodziny pogrążonej w żałobie oraz podejrzanych.  Pokazuje również polityków zamieszanych w tę sprawę. Każdy z bohaterów ma jakiś sekret, a kiedy myślą, że udało im mu się ruszyć do przodu, ich przeszłość daje o sobie znać.
Uwielbiam mroczny klimat serialu oraz fantastycznie wykreowane główne postacie.

Bron/Broen (Most nad Sundem) - Szwedzka policjantka i duński inspektor prowadzą śledztwo w sprawie zabójstwa, którego ofiarę znaleziono na środku mostu łączącego brzegi dwóch państw. Para zupełnie różniących się detektywów zagłębia się w mroczne sekrety Kopenhagi i Malmö, próbując odnaleźć zabójcę. Genialny mroczny klimat, niesamowite zwroty akcji. Sezon pierwszy genialny, drugi to prawdziwa petarda (szczególnie zakończenie), aż boję się oglądać sezon trzeci (pewnie przestanę spać).

The Walking Dead (Żywe trupy) - ekranizacja kultowego komiksu Roberta Kirkmana pod tym samym tytułem. Akcja serialu skupia się na grupie ludzi, którzy starają się przeżyć w świecie opanowanym przez zombie. Jest to trzymająca w napięciu opowieść o zmaganiu się z naturą ludzką oraz bezustannej walce o przetrwanie. Policjant Rick Grimes, który obudził się ze śpiączki w świecie zdominowanym przez szwendaczy odnajduje swoją żonę i syna. Wraz ze swoim policyjnym partnerem, rodziną oraz małą grupą ocalałych, musi stawić czoła atakującym stadom zombie. Z czasem okazuje się, że o przetrwanie muszą walczyć nie tylko z zombie, ale również z innymi grupami ocalałych, którzy są gotowi zrobić wszystko, aby przeżyć.
To nie jest zwykła historia o zombie. Serial ukazuje, co człowiek jest w stanie zrobić, aby przeżyć. Jak trzeba się zmienić by przetrwać.

Hart of Dixie (Doktor Hart) - Zoe Hart, mieszkanka Nowego Jorku i świeżo upieczona pani doktor, po ukończeniu studiów medycznych chce podążyć śladami ojca i zostać kardiochirurgiem. Ale gdy jej marzenia się rozpadają, Zoe decyduje się przyjąć propozycję nieznajomego, Doktora Harleya Wilkesa, żeby prowadzić z nim praktykę w małym miasteczku Bluebell w Alabamie. Kiedy przybywa na miejsce dziewczyna dowiaduje się, że Harley umarł i zapisał jej połowę swojej firmy w testamencie, ponieważ był jej biologicznym ojcem. Jak dziewczyna z Nowego Jorku poradzi sobie w małym miasteczku?
Uwielbiam główną aktorkę, która idealnie pasuje do tej roli. Serial pełen humoru.

Fortitude – miasteczko na skraju koła podbiegunowego jest jednym z najbardziej bezpiecznych miast na Ziemi. W zwartej społeczności dochodzi do niewyjaśnionego morderstwa. Wszechobecny śnieg, trochę skandynawski styl, mroczny klimat…

Plotkara (Gossip Girl) – O tym serialu słyszała chyba każda nastolatka, ale i mnie przypadł do gustu. Opowiada o życiu najbogatszych nastolatków Manhattanu. Uwielbiam oglądać te piękne domy, drogie ubrania i ekskluzywne życie… co zrobić : )

Game of Thrones (Gra o tron) - oparta na bestsellerowej sadze fantasy pt.: "Pieśń Lodu i Ognia" autorstwa George'a R.R. Martina. Siedem rodzin szlacheckich walczy o panowanie nad ziemiami krainy Westeros. Polityczne i seksualne intrygi są tu na porządku dziennym. Potężne rody: Baratheonów, Lannisterów i Starków, toczą walkę o władzę, której symbolem jest wykuty z tysiąca mieczy Żelazny Tron. Tymczasem do odzyskania tronu szykują się potomkowie poprzedniego władcy, Smoczego Króla Targaryena. Narastające kłótnie prowadzą do wojny, w dodatku na dalekiej północy, za murem budzą się pradawne siły zła. 
Serial naprawdę godny polecenia, nie ma tu dobrych i złych bohaterów. Każdy pokazuje swoje różne oblicza. Pełen intryg, kłótni, miłości… PS. Książki nie polecam

Revenge (Zemsta) - Córka człowieka, niesłusznie skazanego za terroryzm, powraca pod przybranym nazwiskiem do Hamptons. Przenika do środowiska wpływowej socjety kurortu, by dokonać zemsty na ludziach, którzy przed laty wrobili jej ojca.

The Vampire Diaries (Pamiętniki wampirów) – tak, tak niby serial dla nastolatków, ale co tam… uwielbiam poczucie humoru Damona. Chociaż ilość magii i innych dziwactw trochę mnie przerasta.
Rodzice Eleny giną w wypadku samochodowym. Niedługo potem do rodzinnego miasteczka przyjeżdża tajemniczy Stefan Salvatore. Poznaje tam piękną Elenę, łudząco podobną do jego ukochanej z przeszłości Katheriny. Do miasteczka powraca również brat Stefana - Damon. Elena i Stefan zakochują się w sobie. Dziewczyna nie ma jednak pojęcia, że jej chłopak ukrywa mroczną tajemnicę, a mianowicie jest wampirem. Sytuację komplikują tajemnicze morderstwa.

Pretty Little Liars (Słodkie kłamstewka) - również serial przeznaczony dla trochę młodszych widzów. Jednak lubię zgadywać kim jest A. Trzyma w napięciu.
Serial opowiada o grupce nastolatek. Pewnego dnia jedna z nich ginie w niewyjaśnionych okolicznościach. Po roku reszta dziewczyn zaczyna dostawać dziwne wiadomości od A. Okazuje się, że niektórzy ukrywają pewną tajemnicę... 

The Good Wife (Żona idealna) - Alicia to szczęśliwa mężatka z 15-letnim stażem i matka dwójki nastolatków. Florrick'owie mieszkają w eleganckiej dzielnicy Chicago, mają wpływowych znajomych, a ich dzieci chodzą do najlepszej szkoły w okolicy. Życie głównej bohaterki zmienia się diametralnie w dniu, w którym na jaw wychodzą kompromitujące fakty dotyczące jej męża. Ujawniają nie tylko kwestie korupcyjne, ale także nagrania z jego intymnych spotkań z kobietami. W efekcie Florrick zostaje skazany i trafia do więzienia. Chcecie wiedzieć, do czego jest zdolna kobieta, która po latach wraca do zawodu prawnika i oprócz przeciwników na sali sądowej, musi poradzić sobie też trudną sytuacją w domu.
Świetny serial o tym jak silna potrafi być kobieta.

Arrow - Po kilku latach po katastrofie morskiej na bezludnej wyspie zostaje odnaleziony młody milioner. Gdy mężczyzna wraca do cywilizacji, postanawia walczyć ze złem i łapać przestępców. Co robił i gdzie był przez ten czas, jak zmieniło się jego otoczenie po tak długiej nieobecności?

Mam nadzieję, że o żadnym serialu nie zapomniałam. Pisząc post, co chwilę przypominałam sobie o kolejnej pozycji, którą oglądałam z zapartym tchem. Uświadomiłam też sobie, że to chyba… uzależnienie.

Znacie któryś z seriali? A może polecicie fajne tytuły?

Pozdrawiam
Madame Blania



Share:

25 komentarze

  1. "Suits"- czuję, że w to wsiąknę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Część tytułów znam (np. Throne Games czy Walking Dead), ale żadnego z wymienionych nie widziałam. Może czas to zmienić.
    Tymczasem mam coś do polecenia:
    The Mentalist - co prawda już się skończył, ale wszystkie sezony są do ściągnięcia. Serial kryminalny, trochę parapsychologiczny. Nim zostaliśmy rodzicami potrafiliśmy zarwać całą weekendową noc...
    Heroes - to kolejny serial, który już się skończył, ale do któego czasami wracam. W Polsce wyemitowano tylko pierwszy sezon tymczasem warto obejrzeć całość bo bohaterowie między sezonami stają się tym, za kogo ich nie mieliśmy.
    Covert Affairs - ten też już się skończył, historia o agentach tajnych służb z piękną Annie na czele
    Polecam też polskie seriale produkcji HBO. Rok temu dawali serial Wataha - czekam niecierpliwie na kolejne sezony, a teraz rozpoczął się Pakt i zapowiada się obiecująco.
    To tyle. miłego oglądania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to kilka fajnych tytułów podpowiedziałaś napewno je sprawdzę!

      Usuń
  3. W końcu ktoś wspomniał o the killing, już myślałam, że jako jedyna na świecie oglądąłam ten serial ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest genialny i nie wiem czemu nie jest o nim głośno! Jeśli Ci sie podobał to polecam rownież most nad sundem. Jest równie dobry.

      Usuń
  4. Zaskoczyłaś mnie pozytywnie, bo spodziewałam się tu jakichś typowo babskich nudnych seriali ;) Ja od jakiegoś czasu polubiłam seriale. Kiedyś trzymałam się od nich z daleka, ale teraz pojawiło się wiele naprawdę fajnych. Moje ulubione to "The last ship" (och, ten kapitan Chandler! ;p) i "The Originals" - jeśli lubisz Pamiętniki Wampirów, to ten drugi powinien Ci się spodobać, bardziej "dorosła" wersja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie babskie seriale raczej nie sa dla mnie:) a twoje tytuły chętnie sprawdzę.

      Usuń
  5. Arrow, Homeland i Grę o Tron uwielbiamy! :) Świetne seriale. Resztę chętnie sprawdzę. :) Ja sama swego czasu wkręciłam się w True Blood. Niby głupawe na pierwszy rzut oka, ale wciąga... A teraz jesteśmy strasznie zachwyceni nowym polskim serialem HBO "Pakt". Bardzo polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. True blood kiedyś próbowałam obejrzeć, ale mnie nie wciągnęli natomiast pakt brzmi ciekawie

      Usuń
  6. Plotkara kojarzy mi się z Beverly Hills 90210 :) Ja żadnych z Twoich seriali nie oglądałam, ja oglądam i przepadłam we Wspaniałym Stuleciu, Aż po sufit i Skazane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe u mnie też co wieczór gości Sułtan Sulejman i jego harem :)

      Usuń
    2. Muszę zerkanc na to wspaniałe stulecie, bo sporo osób ogląda. Ale nie wiem czy to moje klimaty.

      Usuń
  7. Duże zestawienie pełne ciekawych pozycji. Niektóre tytuły mocno mnie zainteresowały.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo thrillerów czyli coś co lubię! Chętnie sprawdzę Most nad sundem i the Killing bo zapowiadają sie syper

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne pozycje. Ja na chwile obecną przesiąknęłam "Wspaniałym Stuleciem"- tylko bez śmiechów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam i oglądałam tylko House of cards, Homeland. Od miesięcy próbuję przysiąść do The good wife, bo słyszałam masę dobrych opinii. Zaintrygowałaś mnie natomiast The Killing - sprawdzę przez ferie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu obejrzeć House of cards, chyba wezmę się za to teraz, kiedy mam mały przestój z serialami. Oglądam PLL (ale co to jest, jeden odcinek w tygodniu ;)), Plotkarę mam już za sobą, podobnie jak Grę o tron, którą skończyłam parę dni temu i już nie mogę się doczekać nowego sezonu! Od siebie mogę polecić The Royals, właśnie skończył się drugi sezon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O The Royals nie słyszałam, ale chętnie sprawdzę :)

      Usuń
  12. No faktycznie imponująca liczba seriali :) Hehehhe z tego oglądałam tylko REVENGE i oczywiście GOOD WIFE - uwielbiam! ale dawno już niczego nie oglądałam :) Głównie pochłania mnie blog :P Wstyd się przyznać ale mnie się strasznie podobał 90210 - nie to stare Beverly Hills, ale to nowe. No nie mogłam się oderwać :P Podobała mi się również Being ERica - coś zupełnie innego i The lying game (recenzja na blogu) - oj to mnie pochłonęło :P A z politycznych do gustu przypadła mi MADAME SECRETARY :)

    Buziunie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nowe Beverly Hills i The Lying Game pochłonęłam będąc w ciąży. Uwielbiam seriale i mogłabym oglądać codziennie. Często podłączam komputer pod tv i w ciągu dnia puszczam różne seriale :)

      Usuń
  13. Znamy z nazwy ze trzy pierwsze i Arrow, ale żadnego nie oglądałyśmy. Niemniej, możemy nadrobić, pewnie we wakacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Większość tych seriali oglądałam albo o nich słyszałam, więc mój wybór byłby podobny :)

    Od siebie dorzucę jeszcze Z pamiętnika położnej (Call The Midwife), Sherlocka z BBC i Doctora Who. Ten ostatni jest lekko zakręcony, polecam nowe serie (sama jeszcze nie oglądałam starych) i wytrzymaj tak ze 2-3 odcinki. Po pierwszym trochę nie wiadomo, o co chodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Gra o tron", "Plotkara" (pierwsze trzy sezony") i "House of cards" uwielbiam :) Ale jak to? Jak to? ;) Nie polecasz sagi Martina? Jeśli tak, to jesteś jedną z niewielu osób, które nie polubiły książki :)

    OdpowiedzUsuń