J.K Rowling „Trafny wybór” – trafny wybór na wakacje?

Cześć!



Nie wyobrażam sobie leniuchowania na plaży bez dobrej książki. Na wakacje zawsze jedzie ze mną nie mały zapas książek. Myślę, że nie tylko ja tak mam, więc z chęcią podzielę się moją opinią na temat książki „Trafny wybór”

Jestem wielką fanką Harrego Potterze i ubolewałam nad brakiem kolejnych opowieści o czarodzieju. Tym bardziej nie sądziłam, że historia małego angielskiego miasteczka może mnie wciągnąć.  A jednak zostałam pozytywnie zaskoczona.



Opowieść zaczyna się od śmierci mieszkańca miasteczka Pagford.  Inni mieszkańcy na tą wiadomość reagują bardzo różnie. Jedni są zdruzgotani, a inni podekscytowani, ponieważ zwalnia się miejsce w radzie miasteczka. Walka o tą posadę jest jednym z głównych wątków książki. Mieszkańcy zaczynają ze sobą walczyć, spiskować, a na światło dzienne wychodzą najskrytsze tajemnice. Bohaterowie bywają egoistyczni, niemoralni, pełni obłudy i fałszu. Autorka znakomicie pokazuję życie małego miasteczka, mentalność ludzi, ich problemy. Polityczny spór to wątek, wokół którego kręcą się inne, równie interesujące: problemy małżeńskie, pierwsze szkolne miłości, bunt dorastających dzieci, sąsiedzkie relacje, wątek związanych z narkotykami, przemocą i wychowaniem w patologicznej rodzinie.


Mimo trochę nudnego i trochę zagmatwanego początku książkę po prostu pochłonęłam jednym tchem. Wylałam nie jedną łzę czytając książkę, nie raz też się zaśmiałam. Wielowątkowość i barwne postacie to kolejny atut książki.


W skrócie fantastyczna powieść o prawdziwym życiu, z ciekawymi zwrotami akcji. Polecam.

Share:

0 komentarze