Jak robić lepsze zdjęcia? Lekcje fotografii, które polecam.

Nie wiem w którym momencie pokochałam fotografię. Czy było to w chwili narodzin dziecka, gdy chciałam uwiecznić każdą chwilę? Wraz z założeniem bloga, gdzie dobre zdjęcia robią połowę roboty? Gdy założyłam firmę i zdjęcia produktów są niezbędne do prowadzenia sklepu internetowego? A może gdy zaprzyjaźniłam się z instagramem i zaczęłam "zazdrościć" innym cudownych fotek?

Od pewnego czasu staram się szlifować swój warsztat, zainwestowałam w sprzęt, staram się rozwijać. Przeczytałam sporo materiałów dostępnych w internecie, kupiła kilka mądrych książek, podglądam prace innych ludzi. Jest jednak jedno wyjątkowe miejsce w sieci - JestRudo.pl 


lekcje fotografii

Natalia prowadzi bloga gdzie dzieli się swoją wiedzą w bardzo przystępny sposób. Uczy jak poprawnie robić zdjęcia w taki sposób, że każdy początkujący szybko załapie o co chodzi. Nie wmawia nam, że od razu trzeba kupić bardzo drogi sprzęt żeby zrobić dobre zdjęcia. Jeśli chcesz robić lepsze fotki szybko zaglądaj na jej bloga.


Ponadto Natalia wraz z mężem prowadzi sklep dla fotografów Mój Szop. W ofercie sklepu znajdują się Kursy oraz Filtry do Photoshopa. Dostępne tam lekcje to napisane przystępnym językiem porady, dobrze dobrane przykłady oraz ćwiczenia. Każdy znajdzie dla siebie temat który go szczególnie interesuje oraz taki z którym ma największe problemy. Filtry dostępne w sklepie można porównać do tych na Instagramie. Korzystamy z nich na poziomie Photoshopa i po prostu robią czary! Ja puki co korzystałam z lekcji i jestem zachwycona :)

Lekcje fotografii u Jest Rudo


Jak robić zdjęcia telefonem komórkowym. Ciekawa propozycja dla osób które lubią łapać chwilę, bo przecież telefon mamy zawsze przy sobie :) Natalia pokazuje, że te malutkie aparaty zamknięte w telefonie też mają moc. Często posiadają funkcję o których nie mamy pojęcia. Ponadto przedstawia kilka ciekawych aplikacji (bezpłatnych) na telefon które potrafią zdziałać cuda... 



Balans Bieli i Kolory to chyba mój ulubiony kurs. Odpowiednia kolorystyka robi naprawdę wiele i tu tłumaczenie się słabym sprzętem nie ma szans. Jakie kolory powinniśmy łączyć na zdjęciach, jakich kompozycji się wystrzegać. Jak przykuć uwagę na dany przedmiot. Czasami perfekcyjnie techniczne wykonane zdjęcie "przegrywa" przez słaby dobór tła i kolorów. Przeglądając zdjęcia na instagramie myślicie sobie... wow ale dobrze dobrane ISO, czy wow jaka boskie kolory? 



Parametry ekspozycji - czyli jak robić dobre zdjęcia? Czyli podstawy które każdy miłośnik fotografii znać powinien. Czym jest ISO, czas naświetlania i przysłona oraz jak te wszystkie parametry oddziałują na siebie. Czy np. jak rozmyć/wyostrzyć tło.

Mój Szop oferuje również inne kursy dostosowane do Twoich potrzeb i umiejętności. Uwierz mi, że na pewno znajdziesz coś dla siebie :) Ja teraz muszę skusić się na filtry, bo efekty są naprawdę świetne. 


I uwierz w siebie, że potrafisz robić lepsze zdjęcia. Nawet jeśli masz problemy z tymi wszystkimi ustawieniami to nawet nie wiesz ile jest w stanie zrobić odpowiednia kolorystyka, czy kompozycja. Przed mną jeszcze długa droga do perfekcyjnych zdjęć, ale naprawdę wiele można nauczyć się samemu, korzystając z książek, kursów, czy blogów o tej tematyce. I zaglądajcie do Rudej, bo naprawdę warto!


Dla porównania moje zdjęcie z przed dwóch lat. Chyba powinni mnie zablokować za publikowanie postów z takimi zdjęciami :)


A Wy skąd czerpiecie inspiracje do zdjęć? Jak rozwijacie swój warsztat?

Pozdrawiam
Madame Blania


Share:

0 komentarze