Czy trzeba zażywać suplementy w trakcie karmienia piersią?

Cześć!

Według specjalistów suplementacja preparatami mineralno-witaminowymi podczas karmienia piersią nie jest konieczna. Warunkiem jest, że mama dobrze się odżywia, a jej dieta jest urozmaicona i zbilansowana.


I teraz pytanie, która z nas ma czas i siłę tak wnikliwie planować posiłki? Która z nas tak dba o dietę?

Dlatego też uważam, że przyjmowanie suplementacji jest konieczne. Mimo, że moje wyniki morfologii krwi są dobre, zarówno lekarz pierwszego kontaktu jak i lekarz ginekolog zalecili mi zażywanie witamin dla kobiet karmiących oraz wapń. Podobne zalecenia usłyszałam od dietetyka podczas analizy składu ciała.

Jeśli w menu młodej mamy jest mało minerałów i witamin odbije się to na naszym organizmie. Nawet umiarkowanie niedożywiona kobieta wytwarza wartościowy pokarm. Sposób odżywiania się matki w małym stopniu wpływa na objętość pokarmu i jego skład. Wszelkie niedobory przede wszystkim osłabiają organizm matki. Zapotrzebowanie na składniki odżywcze u matki karmiącej jest wyższe niż w okresie ciąży. Wypadające włosy, czy łamiące się paznokcie nie są spowodowane wyłącznie hormonami. Bóle zębów, kruszenie lub nawet wypadanie, o których też na pewno słyszałyście są spowodowane właśnie niedoborem witamin i minerałów.


Dla przykładu kilka pozycji i ich normalne zapotrzebowanie oraz zapotrzebowanie w ciąży i w czasie laktacji:

Witamina A        700 µg            750 µg                  1200 µg
Witamina C        75 µg              80 µg                    115 µg
Potas                 4700 mg          4700 mg               5100 mg

Witaminy dla kobiet karmiących są dostępne bez recepty jednak przed ich zakupieniem i zażywaniem warto skonsultować się z lekarzem.

PS. Informację we wpisie oparte są o konsultacje z lekarzem i dietetykiem oraz dane z Internetu.

Pozdrawiam
Madame B


Share:

6 komentarze

  1. Ja łykam. Przede wszystkim trzeba jakoś się ratować przed wypadaniem włosów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mnie na szczęście trochę uspokoiło się wypadanie. Ale włosy wyglądają tragicznie :(

      Usuń
  2. Jak Młody się urodzi i zacznę karmić piersią, to też mam zamiar łykać jakieś suplementy. Mimo, iż w miarę zdrowo się odżywiam. Ale zawsze warto sobie pomóc ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi położna zaleciła przynajmniej przez pierwsze 3 miesiące zażywać. Biorę to co w ciąży - Falvit :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja biorę, ale raczej z przyzwyczajenia, w końcu całą ciążę brałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja łykałam w ciąży kompleks witamin i kwas foliowy. :)

    OdpowiedzUsuń