Pizza na spodzie z kalafiora

Kiedy usłyszałam o pizzy z kalafiora pierwszy raz tylko wykrzywiłam się z niezadowolenia. Kalafior lubię, ale pizza śmierdząca kalafiorem? Serio? Spróbowała i… nie poczułam kalafiora. Może nie jest to idealne danie jak z pizzerii, ale naprawdę smaczna i zdrowa alternatywa dla tradycyjnego placka. Ponadto bardzo szybka do wykonania.



Składniki na ciasto:
  • 1 duży kalafior
  • 2 jaja

Pozostałe składniki wedle uznania, ja użyłam:
  • Do sosu pomidory w puszce, bazylia, oregano, czosnek
  • Dodatki do pizzy to ser żółty, ser mozzarella light, oliwki, cebula.


Sposób przygotowania:

Kalafior siekamy lub blendujemy (jeśli mamy dobry blender – mój niestety mnie zawiódł). Następnie wbijamy 2 jajka i mieszamy. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni na 15-20 minut.
W między czasie przygotowujemy sos oraz kroimy składniki.
Po 20 minutach wyciągamy ciasto (powinno być już w miarę suche), smarujemy sosem, rozkładamy dodatki i ponownie wkładamy do piekarnika 5-10 minut.


Smacznego!
Madame B



Share:

0 komentarze