Szczotkowanie ciała na sucho.

Niedawno dzieliłam się z Wami moimi sposobami na przygotowanie ciała do lata.  Jednym z nich było szczotkowanie ciała. Ponieważ widzę coraz lepsze efekty tego zabiegu postanowiłam zagłębić się w temat i podzielić się zdobytą wiedzą z Wami.


Tak, więc jeśli chcecie wiedzieć, czym jest szczotkowanie skóry na sucho? Jakie są zalety i jak prawidłowo wykonywać zabieg?  Zapraszam do czytania.

Zacznijmy od zalet:
 pobudza krążenie krwi
 złuszcza martwy naskórek
zmniejsza cellulit
 napina skórę
 pomaga pozbyć się toksyn z organizmu
rozluźnia mięśnie i relaksuje
 poprawia koloryt skóry
pomaga przy wrastających włoskach po depilacji
wspomaga pracę układu immunologicznego

Przeciwwskazania:
Uszkodzenia skóry
Żylaki
Popękane naczynka

O co chodzi w tym zabiegu?
Tak w skrócie o masaż ciała szczotką. Najlepiej wykonywać go przed prysznicem, bo z wodą spłukujemy złuszczony naskórek. Masujemy zawsze w kierunku serca, zaczynając od stóp, wykonując posuwiste ruchy dochodzimy do pośladków, następnie brzuch, plecy, ręce rozpoczynamy od dłoni. Nie trzemy ciała jak w przypadku peelingu, a delikatnie masujemy. Zawsze na sucho, nie zwilżamy ani ciała ani włosia szczotki.

Jaką szczotkę wybrać?
Najlepsza będzie szczotka z naturalnym, średnio twardym włosiem. Wybieramy małą drewnianą szczotkę, która wygodnie leży w dłoni albo szczotkę z długą rączką, dzięki której dokładnie wymasujesz plecy i miejsca, które ciężko dosięgnąć. Na samym początku, gdy skóra jest nieprzyzwyczajona, może być to zwykła gąbka lub rękawica (ja zaczynałam od rękawicy z Rossmanna za ok. 4zł).

Zabieg szczotkowania ciała można powtarzać codziennie. Na początku może być nieco bolesny, dlatego przygodę ze szczotkowaniem rozpoczynajmy od jednego masażu w tygodniu. Szczotkowanie ciała warto wykonać przed prysznicem, najlepiej rano, ponieważ rozgrzewa skórę, pobudza i dodaje energii. Masaż powinien trwać ok. 5-10min. Ja ze względu na dziecko zabieg wykonuję wieczorem.

Jakie są efekty po kilku tygodniach? Gładka skóra o zdrowym kolorze. Zredukowany cellulit i jędrniejsze ciało. Ponadto masaż rozluźnia mięśnie i masuje ciało zmęczone codziennymi obowiązkami. Czy oczyszcza ciało z toksyn, to ciężko mi stwierdzić.

Szczotkowanie ciała na sucho to dla mnie połączenie idealnej pielęgnacji z chwilą relaksu. Daje naprawdę dobre efekty niewielkim kosztem.

Słyszałyście o szczotkowaniu ciała? Próbowałyście?

Pozdrawiam
Madame B



Share:

6 komentarze

  1. Korzystałam z tego zabiegu. Faktycznie są efekty. Warto również zakupić do tego specjalną szczotkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozejrzę się za rękawicą, o której wspomniałaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zwolennikiem. Mam świetną szczotkę którą kupiłam w Rossmannie. To doskonały sposób na cellulit :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O widzisz, super, że poruszyłaś temat:) Ja chwilowo już zaprzestałam, ale tylko dlatego, że mam mniej czasu, a efekty utrzymują się już od kilku miesięcy. Teraz stosuję około raz w tygodniu. Szczotkowanie ciała zdecydowanie pomogło mi w pozbyciu się nieestetycznych krostek na ramionach tzw. rogowacenie mieszkowe. A do tego bardzo ładnie wyrownało koloryt całego ciała - pewnie przez poprawienie krążenia. A i jeszcze jedno - takie mizianie się szczotką po obolałych rękach i nogach od noszenia Bąbla - wybawienie:):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie slyszalam o szczotkowaniu, ale musze sprobowac tym bardziej ze taka szczotka to taniocha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że masaż szczotką wpływa pozytywnie na stan skóry. Trzeba tylko wyrobić w sobie taki właśnie nawyk podczas prysznicu. Skóra i tak nam się złuszcza, ale w taki sposób lepiej można to kontrolować.

    OdpowiedzUsuń