Czystek - przeziębienie, grypa, alergie...

O czystku słyszałam już kilkakrotnie, ale nigdy nie było mi do niego po drodze. W ostatni weekend gdy odwiedziłam targi eko-fit w ręce wpadła mi właśnie herbata z czystka.
A, że właśnie z lekkim przeziębieniem walczyłam bez większego zastanowienia herbatkę postanowiłam zakupić. Jak wiadomo, karmiąc piersią leczenie przeziębienia nie jest proste, a czystek można stosować w ciąży, podczas laktacji, a nawet podawać dzieciom od 3 miesiąca życia.  Idealne, prawda? Ale to nie wszystko.
Czystek jest jednym z najbogatszych źródeł polifenoli- związków fenolowych należących do grupy substancji roślinnych o działaniu antyoksydacyjnym i wspierającym układ immunologiczny człowieka. Polifenole działają przeciwzapalnie, przeciwwirusowo, przeciwbakteryjnie, przeciwhistaminowo i przeciwgrzybiczo. 

Najnowsze badania potwierdzają, że czystek stanowi nadzieję dla leczonych na boreliozę.

Nie daje żadnych działań niepożądanych (środek naturalny) i nie można go przedawkować.

Działają antyalergicznie,  gdyż hamuje uwalnianie histaminy.

Specjaliści od profilaktyki nowotworowej dowodzą, że systematyczny wysoki udział polifenoli w diecie może ustrzec człowieka przed najgroźniejszymi postaciami raka: płuc, żołądka,  jelit, przełyku, trzustki, wątroby, gruczołu sutkowego, prostaty, skóry.

Usuwa toksyczne metale ciężkie z organizmu (szczególnie łatwo wiąże kadm), dlatego polecana jest szczególnie palaczom.

Pomaga zapobiegać chorobie niedokrwiennej serca, rozpuszcza zatory i zakrzepy.

Można stosować czystka również w u zwierząt domowych w celu ochrony przed pchłami czy kleszczami.

Czy warto pić czystek?

zalety czystka

Jak pić czystek?
Jedną czubatą łyżeczkę suszonych ziół zalać wrzącą wodą i parzyć około 10min.

Jednorazowe wypicie herbaty nic nie zdziała, należy pić ją regularnie, codziennie.

Ziele czystka należy kupić cięte, a niemielone – wtedy widać, czy nie ma nadmiaru gałązek itd. Dobrej, jakości herbatka z czystka powinna składać się niemal w całości z suszonych listków i  kwiecia. Czystek bio jest nieco droższy od nie-bio, ale daje gwarancję pochodzenia surowca z upraw kontrolowanych jak również jest po prostu lepszej jakości i lepszy w smaku.

Mnie namówili, a Was? Próbowałyście takiej herbaty?

Pozdrawiam
Madame Blania

Share:

8 komentarze

  1. Ja próbowałam :-) Czystek nazywany jest z tego co pamiętam eliksirem długowieczności :) Ja dowiedziałam się o nim od mamy a ona od swojej siostry - pielęgniarki. Ja przestałam ją pić bo nie wiedziałam własnie czy jest bezpieczna w ciąży a spotykałam się z różnymi opiniami. Najlepsza herbata jest z dodatkiem miodu i ewentualnie świeżego imbiru czy pigwy. A jak dla mnie sama herbata ma lekki posmak earl grey'a którego uwielbiam. Piłam przez dłuższy czas ale ciężko stwierdzić czy brak chorób wynikał z picia herbaty czy po prostu nic mnie mocniej nie chwyciło :)
    w każdym bądź razie polecam bardzo :-)

    ps. na pewno bezpieczny jest w ciąży? jak tak to od razu biegnę kupić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według zielarki, internetu oraz ulotek to można, tym bardziej że można podawać go już 3 miesięcznym dzieciom. Podobno nie można go przedawkować, ani nie ma skutków ubocznych. Podejrzewam, że specjalnych badań na kobietach w ciąży nie było, ale chyba żadnych ziół nie sprawdzano w ten sposób.

      Usuń
  2. Nigdy wcześniej nie słyszałam, ale brzmi to naprawdę niezle! A w ciąży czy przy karmieniu leczenie przeziebienia to zmora...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pisałam kiedyś u siebie o czystku. ;) Ja pije dwa razy dziennie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy wcześniej o nim nie słyszałam, ale chyba warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja konsultowałam się ze specjalistką od ziół i powiedziała że czystka ABSOLUTNIE NIE WOLNO jak się karmi piersią, dlatego że działa on oczyszczająco na organizm matki a potem te wszystkie szkodliwe substancje z organizmu lądują w mleku które pije maluszek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to widać są różne wersje, bo ja wielokrotnie słyszałam i czytałam opinie specjalistów którzy absolutnie nie widzą przeciwwskazań i szczerze nigdy wcześniej nie spotkałam się z inną opinią. Ciekawe, czy ktoś w ogóle robił takie badania?! No i nie słyszałam, żeby toksyny były wydalane z mlekiem matki.

      Usuń