Wyprawka dla niemowlaka

Cześć dziewczyny!


Dziś o tym, co powinno czekać na naszego maluszka w domu. Jak zwykle ile osób tyle opinii.
Kompletowanie wyprawki zazwyczaj zaczynamy od ubranek i ja też zacznę od tego. Poniżej absolutna podstawa reszta zależy od naszych upodobań, wyobraźni i chwili słabości w sklepie J




Ubranka:

·      Body z długim i krótkim rękawem. Należy zwrócić uwagę by otwór na główkę był odpowiednio duży, a  materiał delikatny. Co najmniej 6 sztuk.
·         Kilka bawełnianych koszulek lub kaftaników
·         Około 5 sztuk śpioszków na zatrzaski
·         Pajacyki kilka sztuk
·         5 par skarpetek lub bucików
·         2 sweterki
·         3 pary spodenek
·         2 czapeczki bawełniane, które stosujesz po kąpieli
·         2 Czapeczki na dwór, grubość i materiał zależy od pory roku
·         Rękawiczki niedrapki 2 sztuki
·         Śliniaczki 2 sztuki
·         Kombinezon zimowy, jednoczęściowy (również w zależności od pory roku)

Kolejny krok to, co przyda się nam do pielęgnacji i higieny maluszka:

·         2 miękkie ręczniki
·         Wanienka do kąpieli
·         Mydełko lub żel do kąpieli
·         Oliwka bądź balsam
·         Bezpieczne nożyczki dla niemowląt
·         Szczotka do włosów z miękkiego włosia
·         Sterylne gaziki
·         Sól fizjologiczna do przemywania oczu lub czyszczenia noska
·         Aspirator do noska lub gumowa gruszka do usuwania wydzieliny z noska
·         Bawełniane waciki
·         Chusteczki nawilżające
·         Krem ochronny na pupę
·         Pieluchy
·         Pieluchy tetrowe 5-10 sztuk
·         Proszek i płyn do prania dla niemowlaków
·         Przewijak

Przybory do karmienia:

·         2 butelki (przydadzą się do odciągania pokarmu lub w przypadku problemów z laktacją)
·         Smoczki do butelki
·         Zestaw szczotek do czyszczenia butelek
·         Termoopakowanie do butelek
·         Podgrzewacz do pokarmu (opcjonalnie)
·         Laktator (opcjonalnie)
·         Sterylizator do butelek (opcjonalnie)
·         Wkładki ochronne do biustonosza
·         Termometr do ciała

Sen:

·         Łóżeczko
·         Materac do łóżeczka
·         2 komplety pościeli
·         Kołderka i poduszka
·         Cienki i grubszy kocyk
·         4 prześcieradełka (najlepiej na gumkę)
·         Śpiworek
·         Ochraniacz na szczebelki
·         Rożek
·         2 duże ceratki do łóżeczka

Inne:

·         Wózek
·         Fotelik samochodowy
·         Smoczek
·         Gryzaczki
·         Niania elektroniczna (opcjonalnie)
Coś jeszcze? Jakieś spostrzeżenia?


A to zdjęcia z mojej kolekcji J Jeszcze sporo brakuje, szczególnie przyborów do karmienia., ale już zamówione czekam na przesyłkę. Zdecydowałam się na laktator, butelkę i pojemniki do przechowywania firmy AVENT Philipsa, dobry wybór? Ponadto zrezygnowałam z gruszki na rzecz aspiratora zgodnie z waszymi zaleceniami ;) Wózek również zakupiony zdjęcia już wkrótce.












Pozdrawiam



Share:

1 komentarze

  1. Koniecznie pochwal sie wozkiem :) jeśli chodzi o listę to ja osobiście ciuchów miałam masę bo dostałam po dzieciach znajomych i spodenki spódniczki buciki odpadają u mnie na początku tylko bardzo delikatne i bez gumek ciuszki wchodzily w grę i oczywiście najważniejsze łatwy dostęp do pampersa. Ceratki na materac tez chciałam kupic ale pan w sklepie mnie poinformował ze to nie przepuszcza powietrza i jest niezdrowe dla skory maluszka warto to kupic jak oduczamy dziecka od pampersa wtedy nie ma juz takiej delikatnej skory, ja na prześcieradło nakładam pieluszke flanelowa i ja zmieniam co drugi dzien wtedy nie muszę tak często zmieniać prześcieradła. Zamiast niani elektronicznej polecam monitor oddechu z niania mi naprawdę pomógł psychicznie ale ja wariatka jestem i strasznie bałam sie bezdechu ale to tylko i wyłącznie moje doświadczenia każdy ma inaczej ;)

    OdpowiedzUsuń